Site Overlay

Michiel Heijmans

Toen ik rond de eeuwwisseling bij een groot software- en consultancybedrijf een internetafdeling opzette, kon ik niet vermoedden dat ik 20 jaar later nog steeds in datzelfde internet zou werken.

In mijn loopbaan mocht ik met plezier en passie tientallen websites ontwerpen en bouwen. Dat deed ik onder meer voor fantastische klanten als de Nederlandse Surfbond (HSA), Beter Horen en de Avondvierdaagse.

Een van de dingen waar ik gelukkig van word, is echt een verschil maken. Ik zit heel graag met (MKB) ondernemers om de tafel, om die online verder te helpen. Ik mocht dat al doen voor onder meer architecten, aannemers, tekstschrijvers, non-profits en coaches.

Daarom snap ik ook wat JIJ wilt met je website. Of zou moeten.

Michiel Heijmans

Studio Foppe

Tien jaar geleden startte ik mijn eerste eigen bedrijf: Studio Foppe (For Oceanview Property & Personal Expenses). Naast het bouwen van websites, zat ik om de tafel met onder meer advocaten en personal organizers om te kijken hoe we hun bestaande website konden verbeteren. Dit advieswerk vind ik zoveel jaar later nog steeds het allerleukst. Mensen verder helpen, een connectie maken.

Het was de basis waarop ik met en uiteindelijk bij SEO-software gigant Yoast ging werken.

Yoast

Bij Yoast, van de plugins, adviseerde ik meer dan 500 bedrijven. Dat varieerde van adviesrapporten over zoekmachine-optimalisatie (SEO), conversie-optimalisatie (CRO) tot aan live analyses van websites op (online) congressen.

Een voorbeeld vind je in de video hieronder:

Michiel is een perfecte gesprekspartner voor zowel klant als programmeur. De vaak aanwezige kloof tussen deze partijen vult Michiel als geen ander.

Michiel is prettig in de omgang en werkt het beste als hij lekker casual onder het genot van een kop koffie om de tafel zit.
– Tim Lecomte

Ook tekstanalyse en bijvoorbeeld verbeteringen voor de snelheid van je website zijn altijd een onderdeel van deze adviezen. Meer voorbeelden hier.

Yoast groeide en groeit snel. Ik hield me, naast mijn functie als operationeel directeur, onder meer bezig met nieuwsbrieven, e-mails en een gezonde dosis enthousiasme over conversie-optimalisatie.

Terug naar de basis

Eind 2020 kreeg ik een stevige burn-out, die me erg heeft doen nadenken over mijn ambities in het leven. Uiteindelijk verkocht ik eind vorig jaar (2020) mijn aandelen in het op dat moment 120 mensen tellende bedrijf. Ik was in 2015 mede-eigenaar geworden.

Om je een goed beeld te geven van mijn omzwervingen, heb ik mijn ervaring met internet hier voor je op een rijtje gezet. Ik ben nu met veel gedrevenheid terug bij mijn oorspronkelijke passie: Bedrijven online verder helpen met praktijkgerichte coaching!

Ja, help mij verder met mijn website
Neem direct contact met mij op

Scroll Up